giovedì 31 luglio 2014

A Mergellina

Un raccontino che ho scritto recentemente. A meno che non siate del partenopeo, dubito che capirete cosa vi sia scritto. E devo ammettere che è stato difficile anche per me, che son napoletano... spero di esserci riuscito.

Come ogni sera, dopo aver finito di cenare, ero solito fa' 'nu giro. Accussì, pe' alleggerì 'nu poco.
Siccome abitavo int'e pressi 'e Margellina, ca' 'a ser, cchiu' 'e ogni altra cosa, è bella assai, mi facevo l'intero tratto ca' r'a piazza Plebiscìt' scenneva fin'o Castèll' dell'Ov', e camminavo tranquillamènt' pe' tutt'o lungo mare. 'Na vota l'aria buona 'ro mare era 'nu toccasana, mo' 'e vòte fèt'. Ma chèst' pass' 'o cunvent'. C'amma fa'? Ce putimm' solo accuntentà! Quando ero stanco, tornavo indietro.
Erèn' 'e l'ott'. Lo sapevo pecché tènev' 'o rilorgio. Fu allora che mi si avvicinarono duje guaglion'.
<<Dottò, sapite che ore sòng?>>. Nun so' dottore, ma va buon' 'o stess'.
 Manc' 'o tiemp' di rispondere, ca' 'o sicond' si 'ittaje 'nguoll'. Me mantenev 'o strunz, mentre chillat' me cercav' rint' 'e sacc'. Ma je niente tenevo.
<<Sta' latrina nun ten' manc 'o cazz'!>>. Eh, e grazie pùr' p'a latrina.
All'improvviso sentette 'na fitta tremenda allo stomaco. Avassciaie l'uocchjo e verette 'na lama. Luccicava. Era nella mia pancia.
<<Chest' è pecché nun tieni nient', omm' 'e merd'!>>.
<<Ma che cazz' faje?>>, ricette chillatu là.
<<Fuimm'!>>.
Loro fuievene, e je ittavo 'o sang'.
C'è steve 'nu bar, poco distante. Stracquo, strutto e sfrantummato trasette.
<<Aiutateme! M'hanno accoltellato!>>, dissi.
'O padrone, manco avesse visto n'appestato, m'acchiapaje e m'e vuttaje fuori: <<No no no, guagliò, tu cà 'nu può sta'!>>... chella chiavc' m'esse rascat' 'nguoll', si' èsse potuto... all'anima 'e l'omme 'e merd!
<<Giuann', ma che faje? 'O guaglion' sta male!>>, n'omme s'aizaje 're tavuline. Steve insieme 'e cumpagni. Mi tirò su, tenendomi per un braccio. <<Nun te preoccupà, frate 'a me, mò te port 'o'spidale>>.
Finalmente: allora ce sta n'anima brava rint 'a 'stu sfaccimm' 'e post.    

Steve rint 'a machin' 'cu chist. Stev' accìs'. Avevo perso troppo sangue. Avevo sonno. L'uocchjo se chiurev'. <<Frate 'a me, nun durmì>>.
Eppure tengo 'nu suonn'.
<<Premi sulla ferita... premi forte>>, ripeteva.
E io premo... ma mi viene da vomitare.
<<Come ti chiami?>>
<<Marco>>.
<<Eh... tenimm' quasi 'o stess' nomm'... io mi chiamo Mirko>>.
Eh, brav'... me ne fott'?
<<Sai, a mia madre piaceva Kiss Me Licia...>>
Ma che bo' chist'?
<<Ma ch'è stat'? 'Na rapina?>>
No, so' scivolat 'ncopp' a 'nu curtiell'.
<<Sì>>, facette.
<<Che piezz' 'e merd'!>>
Noooooooo, erèn' duje creature 'e Dio.
<<Ma mo' arrivamm', frate 'a me, è cos' 'e niente>>.
Ce vulesse ricere 'ca nun è fratem'...
Po' finalmente 'o silenzio. 'A capa soje fernesce 'e fatica e pur 'a meje. Vec' sol 'e luci 'e Napule, che 'ra dint'a chell'a machin' mai m'è sembrata accussì bell'. Bella Napule, te chiavass' e te vasasse. Ma che t'oddic 'a fa, tu 'o saje già.
Quando arrivaim 'o'spidale, subito 'e duttur' me metten' 'ncopp' ' a 'nu lettin'. 'O guaglion, là, Mirko, continuava 'a me rassicurà. <<Nun te preoccupa, frate 'a me, staje a pensiero tranquillo>>.
'A forz'... nun so' fratete! Com' cazz' te l'aggia fa' capì!

Je stette duje journe sedato. Po' arapette l'uocchj. Steve 'ncopp' 'a 'nu liett'. Dint' 'o spitale. 'E feneste erano aperte. C'era la luce del mattino che traseva. Sul mio stomaco ce steve 'na bella sutura, longa longa. Sul comodino ce steve 'nu giurnale. Accuminciai a sfuglià. Niente di particolare, ma 'na nutizia me facette zumpà: "Mirko Scapece, ucciso la scorsa notte in un agguato. Mirko era affiliato del clan Scapece, e indagato per spaccio e ricettazione". Ce steve pure 'a foto. Rimanette n'attim 'e merd, po' facett 'nu luong sospiro e ittaje 'o giurnale 'nterr'. Mi rilassai e guardai fuori, dalla finestra. Il sole splendeva forte. Che bella jurnata ch'er' schiarata.

(2014)        

Nessun commento:

Posta un commento